از برگزاری یادواره امام و شهدای خدمت تا مسابقه کتابخوانی "خورشید جماران"
از برگزاري يادواره امام و شهداي خدمت تا مسابقه کتابخواني "خورشيد جماران"
سوگواری ایام عزای پیر خمین با غمی مضاعف در خراسان شمالی؛

از برگزاری یادواره امام و شهدای خدمت تا مسابقه کتابخوانی "خورشید جماران"

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي ايام حزن ارتحال امام خميني(ره) را امسال با ياد شهداي خدمت و در غمي دو چندان و مضاعف به سوگ مي نشينند و عزاداري مي کنند.
شناسه خبر : 62567 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ ایام ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خمینی(ره) در قاب حزن و اندوهی دوچندان، امسال مساجد و حسنیه ها را به رخت سیاه عزا سپرد و اهالی مسجد با تدارک برنامه های مختلف سوگوار روح الله و فرزندان و رهروان شهیدش می شوند.

 

عزم حضور در مراسم سوگواری و حضور در مرقد امام از جمله برنام هایی است که ارکان مسجد در قالب کاروان های عزاداری، نمایندگانی به این مراسم محوری اعزام می کنند و تا فردا 14 خردادماه در مراسم فوق حاضر باشند و با آرمان های آن پیر فرزانه تجدید عهدی دوباره کنند.

 

برگزاری نمایشگاهی از کتاب هایی با موضوع امام خمینی(ره) و معرفی شخصیت برجسته آن رهبر فقید، برنامه ای دیگر است که این روزها در کانون های فرهنگی هنر ی مساجد خراسان شمالی از جمله کانون امامت و کانون فاطمه الزهرا(س) مسجد محمدرسول الله (ص) روستای ناوه بجنورد  در حال برگزاری است.

 

به گفته، «فاطمه شاکری» مدیر کانون فاطمه الزهرا سلام الله علیها روستای ناوه بجنورد که از کانون های تخصصی خواهران در مساجد استان است، تشکیل حلقه کتابخوانی با موضوع امام خمینی(ره) و خوانش جمعی سبک زندگی روح الله، حضور فعالان این کانون در دوره آموزشی فعالان فرهنگی و سبک زندگی اسلامی، عرضه محصولات فرهنگی هنری  با موضوع معرفی سیره و شخصیت امام راحل و اهداف قیام 15 خرداد، از جمله اقدامات  انجام شده و مدنظر در ایام 14 و 15 خرداد به همت خواهران این کانون می توان اطلاع رسانی کرد.

 

«مرضیه خاقانی»، مدیرکانون فرهنگی هنری«گل نرگس»مسجد جامع روستای قارلق بجنورد نیز از برگزاری مراسم بزرگ یادبود امام راحل و شهدای خدمت با حضور عموم مردم  و اهالی روستا و مسئولان استانی خبر داد و گفت: این مراسم،  سه شنبه شب؛ 15 خرداد ماه جاری همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مهمان ویژه است و سخنرانی حجت الاسلام «نعمت آزموده»، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و نیز مداحی و ذکر مصیبت «سید باقر سیدی زاده» مداح و شاعر برجسته استان و عضو کانون "نسیم رحمت" بجنورد از جمله برنامه های تدارک دیده شده این مراسم است.

 

«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین نیز از برگزاری مراسم یادبود امام راحل و شهدای خدمت، جمعه شب توسط جوانان این کانون و در قالب هیئت مذهبی نام برد و گفت: علاوه بر مراسم عزاداری برگزار شده، دو رأس گوسفند نیز به همین مناسبت و به نیت دستگیری از خانواده های نیازمند ذبح و در قالب بسته معیشنی در میان سفره نیازمندان قرار گرفت.

 

«زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد صاحب الزمان(عج)  اسفراین  نیز از برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ایام ارتحال امام خبر داد و گفت: این مسابقه با عنوان «خورشید جماران» و سوالات آن از متن وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل انتخاب شده است.

وی افزود: علاقمندان تا 20 خرداد ماه جاری فرصت دارند پاسخ صحیح سوالات را از طریق پیام رسان ایتا به شماره 09017138873 ارسال کنند.

 

همینطور آغاز اجرای طرح تابستانی" سه میم" و مهلت ثبت نام تا 15 خرداد از دیگر برنامه های اهالی مسجد و فعالان کانون های مسجد است در این ایام که  با محوریت "محفل، معلی و میدون" ویژه دختران و پسران 8 تا 17سال و با بهره  مندی از ظرفیت 20 مربی توانمند و خلاق  حجت الاسلام «محمدی» و «محمدرضا ایزی» در بجنورد تدارک دیده شده است.

بر اساس اعلام «علی ایوبی» مجری طرح فوق، این برنامه در مسجد سید الشهدای بجنورد با مدظنر قرار دادن رشته های حفظ قرآن، صوت و لحن و فعالیت های فرهنگی و قرآنی، مداحی و تواشیح درکنار کارآفرینی از رویکردهای محفل، معلی و میدون است که علاقه مندان پس از استعدادیابی از این طرح بهرهمند خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: علاقمندان می توانند از طریق لینک زیر https://survey.porsline.ir/s/GBquKaII و یا با حضور در مجموعه تربیتی حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در خیابان فردوسی، امام رضا ۱۸ در نوبت بعدازظهر نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند، تصریح کرد: این طرح در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و تربیت این نسل با شعار «سلام به آینده» برگزار می‌شود.

 

همچنین اجرای گروه های سرود بچه های مسجد در برنامه های زنده تلویزیونی، محتواسازی انتشار در فضای مجازی، برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری به میزبانی اهالی مسجد، برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری محافل قرآنی در مساجد به همت فعالان کانون های فرهنگی هنری را می توان به اهم برنامه های گرامیداشت ایام 14  و 15 خرداد افزود.

 

پایان/